BAĞIMSIZHABERLER.COM
ANASAYFA HABER ARA FOTO GALERİ VİDEOLAR ANKETLER SİTENE EKLE RSS KAYNAĞI İLETİŞİM

DUA SANA

CAMİYE GELİN

TÜRKİYE "BİZ" GELİYORUZ

MUHSİN BAŞKAN

Alperen

EĞİTİM HABER

İNSAN VE HAYAT

SAĞLIK DÜNYASI

EN ÇOK OKUNANLAR

HABER ARA


Gelişmiş Arama

%100 OSMANLI

SIGARA İÇME


HUZURLU YAŞAM

TESETTÜR

SEVGİLİ EN SEVGİLİ

Mühür

Medhi Rasül [29-41. Beytler]

Medhi Rasül [29-41. Beytler]

Tarih 15 Nisan 2020, 16:43 Editör HÜSEYİN NECATİ

Karanlık geceleri, mubarek kademi şerifleri şişmekten dolayı olan ızdırabdan, hastalıktan incilinceye kadar, rahatsız oluncaya kadar ihya eden ol bir Rasülü Zişanın sünnetine,Nebiyyi İhlasın sünnetine zulm ettim, zalimlik yaptım.

بسم الله الرحمن الرحيم

{٢٩}

ظَلَمْتُ سُنَّت مَنْ اَحْيَ الظَّلاَمَ اِلَى

اَنِ اشْتَكَتْ قَدَماَهُ الضُّرَّ مِنْ وَرَمٍ

 Böylece ben zulm ettim, zalimlik yaptım”terk ettim” ظَلَمْتُ
Neye zulm ettim?
Ol bir Rasülü Zişanın sünnetine ki, سُنَّت مَنْ
O zatı Kiramın Nebiyyi ihlasın sünnetine
O Nebiyyi mücteba ihya etmiştir
اَحْيَ
Neyi ihya etmiştir?
Karanlık geceleri
الظَّلاَمَ
Nereye kadar ihya etmiştir?

***
İncilinceye kadar  اَنِ اشْتَكَتْ اِلَى
rahatsız oluncaya kadar
(Burada mecaz murad olunmuştur yoksa hiç bir zaman Rasulullah'ın ayakları şikayette bulunmaz)

Ne şikayetde bulununcaya kadar?
O nebiyyi ali zişanın mubarek kademi şerifleri قَدَماَهُ
Neden şikayet?
Izdırab vermekten
 الضُّرَّ
Neden olan hastalık?
Şişmekten dolayı مِنْ وَرَمٍ

Karanlık geceleri, mubarek kademi şerifleri şişmekten dolayı olan ızdırabdan, hastalıktan incilinceye kadar, rahatsız oluncaya kadar ihya eden ol bir Rasülü Zişanın sünnetine,Nebiyyi İhlasın sünnetine zulm ettim, zalimlik yaptım.

 

{٣٠}

وَشَدَّ مِنْ سَغَبٍ اَحْشَاءَهُ وَطَوَى

تَحْتَ الْحِجاَرَةِ كَشْحاً مُتْرَفَ الاَْدَمِ

 O Nebiyyi muhterem bağladı وَشَدَّ
Neden dolayı?
Açlıktan dolayı, açlığın verdiği ızdırabtan dolayı مِنْ سَغَبٍ
Neyi bağladı?
Mubarek batnını, karnını اَحْشَاءَهُ
Daha?
O Nebiyyi muhterem dürdü
وَطَوَى

***
Nereye dürdü?
Taşın altına تَحْتَ الْحِجاَرَةِ
Neyi dürdü?
Mubarek yanlarını, böğrünü كَشْحاً
Öyle yanı ki?
Cildi gayet yumuşak olan, ipek gibi olan مُتْرَفَ الاَْدَمِ

O Nebiyyi muhterem açlıktan dolayı, açlığın verdiği ızdırabtan dolayı mubarek batnını, karnını bağladı. Cildi gayet yumuşak olan, ipek gibi olan mubarek yanlarını, böğrünü taşın altına dürdü.

 

{٣١}

وَرَاوَدَتْهُ الْجِبَالُ الشُّمُّ مِنْ ذَهَبٍ

عَنْ نَفْسِهِ فَاَرَاهَا اَيَّماَ شَمَمٍ

 O Nebiyi muhteremden talebde bulundu, وَرَاوَدَتْهُ
şiddetle arzu etti, mübalağa ile istedi

Ne talebde bulundu?
Yüce yüksek dağlar, semaya ser
الْجِبَالُ الشُّمُّ
çekmiş olan, semaya başını uzatmış olan yüce dağlar

Neden olan dağlar?
Altından olan dağlar مِنْ ذَهَبٍ

***
Neden talebde bulundu?
O nebiyyi zişanın zatından, kendisinden
عَنْ نَفْسِهِ
(Peki Rasullülah Efendimiz dağlara ne yaptı?)
Rasulullah Efendimiz o dağlara gösterdi فَاَرَاهَا
Hangisi daha yüksektir, Rasulullah
اَيَّماَ شَمَمٍ
Efendimiz de kendisinin Âli, yüksek olduğunu o dağlara gösterdi

Altından olan yüce yüksek dağlar, semaya ser çekmiş olan, semaya başını uzatmış olan yüce dağlar, o Nebiyyi zişanın zatından, talebde bulundu, şiddetle arzu etti, Rasulullah Efendimiz, yüksekliğin nerede olduğunu( kendisinin Âli, yüksek olduğunu) o dağlara gösterdi.

[Yani Hz. Allah'ın emri ile bütün yüce dağlar “ Ya Rasulallah biz senin emrine amadeyiz, içimiz altından dolu bizden ne istiyorsan al kullan" dedikleri zaman ihtiyacı olduğu halde "benim size ihtiyacım yok, benim dünya ile alakam yoktur, gidiniz" diyerek yüceliğini gösterdi.]

 

{٣٢} 

وَاَكَّدَتْ زُهْدَهُ فِيهاَ ضَرُورَتُهُ

اِنَّ الضَّرُورَةَ لاَتَعْدُو عَلَى الْعِصَمِ

Te'kidledi, takviye eyledi وَاَكَّدَتْ
Neyi?
O Nebiyyi muhteremin zühdünü,
 زُهْدَهُ
dünyaya rağbet etmediğini

Ne hakkındaki zühdü?
Altından olan cibali şüm hakkındaki
فِيهاَ
Ne te'kidledi?
O Nebiyyi muhteremin ihtiyaç içinde olması ضَرُورَتُهُ

***
Niçin te'kid etti?
Muhakkak onun zarureti ihtiyacı اِنَّ الضَّرُورَةَ
Nedir?
Galip gelmez, tecavüz etmez لاَتَعْدُو
Ne üzerine galip gelmez?
İsmetler üzerine, ismet sıfatı üzerine
عَلَى الْعِصَمِ

O Nebiyyi muhteremin ihtiyaç içinde olması muhakkak onun zarureti ihtiyacı ismetler üzerine, ismet sıfatı üzerine galip gelmeyeceği, tecavüz etmeyeceği için altından olan cibali şüm hakkındaki zühdünü, dünyaya rağbet etmediğini te'kidledi, takviye eyledi.

 

{٣٣}

وَكَيْفَ تَدْعُو اِلَى الدُّنْيَا ضَرُورَةُمَنْ

لَوْلاَهُ لَمْ تَخْرُجِ الدُّنْيَا مِنَ الْعَدَمِ

 Nasıl davet eder, nasıl celb eder, وَكَيْفَ تَدْعُو
meyleder mümkün değildir

Nereye davet?
Dünya servetlerine اِلَى الدُّنْيَا
Ne davet eder?
Ol bir nebiyyi muhteremin zarureti ki, ضَرُورَةُمَنْ
hasbelbeşer olan ihtiyaçları ki

***
O Nebiyyi muhterem olmamış olsaydı,
لَوْلاَهُ
halk olmamış olsaydı
Dünya yokluktan varlığa
لَمْ تَخْرُجِ الدُّنْيَا مِنَ الْعَدَمِ
çıkmazdı, yani olamazdı

O bir Nebiyyi muhteremin zarureti, hasbelbeşer olan ihtiyaçları dünyaya nasıl davet eder, nasıl celb eder, meyleder mümkün değildir.Ki, O Nebiyyi muhterem olmamış olsaydı, halk olmamış olsaydı,dünya yokluktan varlığa çıkmazdı, yani halk olunmazdı.

 

{٣٤}

مُحَمَّدٌ سَيِّدُ الْكَوْنَيْنِ وَالثَّقَلَيْنِ

وَالْفَرِيقََيْنِ مِنْ عُرْبٍ عَجَمٍ

Muhammet Aleyhisselam مُحَمَّدٌ
Kimdir?
Dü (iki) cihanın dünya ve ahiretin Efendisidir سَيِّدُ الْكَوْنَيْنِ
Daha?
İnsü cinnin Efendisidir وَالثَّقَلَيْنِ

***
Daha?
İki fırkanın Efendisidir وَالْفَرِيقََيْنِ
Kimden iki fırka?
Araptan مِنْ عُرْبٍ
Daha?
Acemden olan عَجَمٍ 

Muhammed Aleyhisselam dü (iki) cihanın dünya ve ahiretin, insü cinnin, araptan ve acemden olan iki fırkanın Efendisidir. [Yani mahlukatın Efendisidir.]

 

{٣٥}

نَبِِيُّنَا الاَْمِرُ النَّا هِى فَلاَ اَحَدٌ

اَبَرَّفىِ قََوْلِ لاَ مِنْهُ وَلاَ نَعَمٍ

 Bizim Nebimiz نَبِِيُّنَا
Kimdir?
İyilikleri emredicidir
الاَْمِرُ
Daha nedir?
Kötülüklerden nehyedicidir النَّا هِى
Mahlukattan hiç bir kimse olamaz
فَلاَ اَحَدٌ

***
Nedir olamaz?
Daha doğru, daha sadık اَبَرَّ
Nerede doğru?
"La" sözünde قََوْلِ لاَ
Kimden?
Nebi Aleyhisselamdan مِنْهُ
Daha?
"Evet" sözünde وَلاَ نَعَمٍ

Bizim nebimiz iyilikleri emreder, kötülüklerden nehyeder. Mahlukattan hiç bir kimse "la" ve "evet" sözünde Nebi Aleyhisselamdan daha doğru, daha sadık olamaz.

 

{٣٦}

هُوَ الْحَبِيبُ الَّذِي تُرْجَى شَفَاعَـتُهُ

لِكُلِّ هَْولٍ مِنَ اْلأَهْوَالِ مُقْتَحـِــمٍِ

Muhammed Aleyhisselam هُوَ
Kimdir?
O bir Habibtir الَّذِي الْحَبِيبُ
Mahbubu mutlakı Rabbül Alemindir. Cenabı Hakkın yegane mahbubüdür ki;
Ümid olunan beklenen
تُرْجَى
Ne beklenen?
O Nebi Aleyhisselam'ın şefeati شَفَاعَـتُهُ

***
Niçin ümid olunan?
Her bir şiddetli korku için لِكُلِّ هَْولٍ
Neden o korku?
Şiddetli korkulardan مِنَ اْلأَهْوَالِ
Öyle korku ki?
İnmiş olan, çökmüş olan مُقْتَحـِــمٍِ

Muhammed Aleyhisselam inmiş, çökmüş olan her bir şiddetli korkular için şefeati ümid edilen beklenen habibtir. (Mahbubu mutlakı Rabbül Alemindir. Cenabı Hakkın yegane mahbubüdür.)

 

{٣٧}

دَعاَ إِلىَ اللهِ فَالْمُسْتَمْسِكُوْنَ بِــِهِ

مُسْتَمْسِكُوْنَ بِِحَبْلٍ غَيْرِ مُنْفَصِمٍ

 O Nebiyyi Zişan davet etmiştir, دَعاَ
bütün mahlukatı çağırmıştır

Kime davet etmiştir?
Hz. Allah'a imana davet etmiştir إِلىَ اللهِ
Böyle olunca o nebiyyi muhtereme  
فَالْمُسْتَمْسِكُوْنَ بِــِهِ
sımsıkı sarılanlar

***
Nedirler?
Yapışmış olurlar مُسْتَمْسِكُوْنَ
Neye yapışmış olurlar?
Bir ipe بِِحَبْلٍ
Öyle ip ki?
Kopmayan غَيْرِ مُنْفَصِمٍ
(Yapışanı Cemali İlahi ile müşerref kılacak kuvvetli bir ipe)

O Nebiyyi Zişan Hz. Allah'a imana davet etmiştir, bütün mahlkukatı çağırmıştır. Böyle olunca o Nebiyyi muhtereme sımsıkı sarılanlar kopmayan (yapışanı cemali ilahi ile müşerref kılacak kuvvetli bir ipe) yapışmış olurlar.


{٣٨}

فَاقَ النَّبِيِّينَ فيِ خَلْقٍ وَفيِ خُلـُقٍ

وَلَمْ يُدَانُوهُ فيِ عِلْمٍ وَلاَ كَـــرَمٍ

 O Nebiyyi Ali Şan diğer peygamberlere فَاقَ النَّبِيِّينَ
üstün olmuştur

Nerede üstün?
Hem halkında, yaratılışında فيِ خَلْقٍ
Daha?
Hem de ahlak ve edepte وَفيِ خُلـُقٍ

***
O diğer Peygamberler o Rasülü Kibriyaya
وَلَمْ يُدَانُوهُ
yakın olamamışlardır

Nerede?
Ne ilim husunda فيِ عِلْمٍ
Daha?
Ne de şeref hususunda وَلاَ كَـــرَمٍ

O Nebiyyi Ali-şan hem halkında, yaratılışında hem de ahlak ve edepte diğer Peygamberlere üstün olmuştur. Diğer peygamberler, ne ilim husunda ne de şeref hususunda o Rasülü Kibriyaya yakın olamamışlardır.

 

{٣٩}

وَكُلُّهُمْ مِنْ رَسوُلِ اللهِ مُلْتَمِـــسٌ

غَرْفاً مِنَ الْبَحْرِ اَوْ رَشْفاً منَ الدِّيَمِِ

 O Rasüllerin küllisi, hepsi وَكُلُّهُمْ
Kimden?
Rasulallahdan مِنْ رَسوُلِ اللهِ
Nedirler?
Talep edicidirler, tek tek isteyicidirler مُلْتَمِـــسٌ

***
Neyi isteyicidirler?
Bir avucu غَرْفاً
Neden bir avuç?
Onun deniz gibi olan ilminden kereminden, مِنَ الْبَحْرِ
hikmetinden
Veya bir yudum isteyicidirler
اَوْ رَشْفاً
Neden?
Onun devamlı yağan ilim kerem ve
منَ الدِّيَمِ
hikmet yağmurlarından

O Rasüllerin küllisi, hepsi Rasulallahdan onun deniz gibi olan ilminden, kereminden, hikmetinden bir avuc, veya onun devamlı yağan ilim kerem ve hikmet yağmurlarından bir yudum talep edicidirler, tek tek isteyicidirler.

 

{٤٠}

وَوَاقِفُونَ لَدَيْهِ عِنْدَ حَدِّهِــــمِ

مِنْ نُقْطَةِ الْعِلْمِ أَوْ مِنْ شَكْلَةِ الْحِكَمِ

 O Peygamberlerin hepsi vâkıfdırlar, وَوَاقِفُونَ
durucudurlar

Nerede dururlar?
Nebiyyi zişanın yüce huzurunda, nezdi celilinde
لَدَيْهِ
Nerede durucudurlar?
Kendi hatları indinde, kendi mertebesine göre عِنْدَ حَدِّهِــــمِ

***
Neden durucudurlar?
İlim noktasından,  مِنْ نُقْطَةِ الْعِلْمِ
yani Allah'ın ilim deryası yanında bir nokta gibi
Veya hikmetler harekesinden
أَوْ مِنْ شَكْلَةِ الْحِكَمِ
yani Cenabı Hakkın nihayetsiz olan hikmet deryasının yanında bir hareke gibi olan Rasulullah'ın hikmetinden

O Peygamberlerin hepsi nebiyyi zişanın yüce huzurunda, nezdi celilinde kendi hatları indinde, kendi mertebesine göre, ilim noktasından, yani Allah'ın ilim deryası yanında bir nokta gibi Hikmet harekesinden,yani Cenabı Hakkın nihayetsiz olan hikmet deryasının yanında bir hareke gibi dururlar. (kalırlar)

 

{٤١}

فَهْوَالَّذِي تَمَّ مَعْنَاهُ وَصُورَتـُـهُ

ثُمَّ اصْطَفَاهُ حَبِيباً باَرِئُ النَّسَـــمِ

O Rasulullah فَهْوَ
Kimdir?
Ol bir Nebi Aleyhisselamdır ki
الَّذِي
Tamam oldu yani kemale erişti
تَمَّ
Ne tamam oldu?
O Rasulallah'ın manası مَعْنَاهُ
Daha?
O Rasulullah'ın sureti de tamam olmuştur وَصُورَتـُـهُ
yani kemalatı batiniyesi ve suriyesi de tamam olmuştur

***
Sonra o Rasülü Zişanı seçmiştir
ثُمَّ اصْطَفَاهُ
Ne olduğu halde Nebi Zişan?
Habibi edibi olduğu halde
حَبِيباً
Kim seçmiştir?
İnsanları halk eden haliki alem olan باَرِئُ النَّسَـــمِ
Allahü Teala

O Rasulullah manası ve sureti yani kemalatı batiniyesi ve suriyesi tamam olan Nebi Aleyhisselamdır. Sonra o Rasülü Zişanı insanları halk eden haliki alem olan Allah'ü Teala habibi edibi olduğu halde seçmiştir.

 

Bu haber 11708 defa okunmuştur.

Delicious  Facebook  FriendFeed  Twitter  Google  StubmleUpon  Digg  Netvibes  Reddit

KASİDEİ BÜRDE DERSLERİ

Kaside-i Bürde Nâzmı ve Okunuşu Hakkında Malumat

Kaside-i Bürde Nâzmı ve Okunuşu Hakkında Malumat Şerâfeddîn Muhammed Hz.leri, Hicri 609 M. 1213 senesinde Şevval ayının 3. Gününe rastlayan Salı günü Mısırda Behnas...

Muhabbet-i Rasül [1-12. Beytler]

Muhabbet-i Rasül [1-12. Beytler] Selemlikte olan orayı sık sık ziyaret eden o zatı muhteremi Rasulü Kibriya ve Ashabını hatırladığından dolayı mı, g...

NASİHAT

NAMAZ

MERHABA25 May?s 2020

GALERİ

ALAHA ISMARLADIM

RAMAZAN

HAVA DURUMU

Detaylı bilgi için resmin üzerine tıklayın.

YEDİ KITA

MÜSLÜMANCA YAŞAM

OSMANLI


ALPEREN

OSMANLI TORUNU


SIGARA İÇME


FATİH SULTAN MEHMET


İSLAM HUZUR

NAMAZINI KIL


YAVUZLAR BİTMEYECEK

NECİP FAZIL KISAKÜREK

TÜRKİYENİN MİLLİYETÇİ MUHAFAZAKAR BAĞIMSIZ HABER SİTESİ
RSS Kaynağı | Yazar Girişi | Yazarlık Başvurusu

Altyapı: MyDesign Haber Sistemi